Pædagogisk profil

Vi er en personalegruppe, der i fællesskab arbejder med mange forskellige emner bl.a. motorik, sprog, teater og leg, det kreative, samt natur og naturfænomener, som underbygger de styrkede læreplaner.

Vi er en personalegruppe, der vægter det højt at se det enkelte barns individuelle behov og forudsætninger. Vi oplever, at barnet er i en læreproces, hvor vi som voksne på en positiv og konstruktiv måde skal guide børnene i deres læring. Vi arbejder ud fra et inkluderende perspektiv, hvor vi vægter højt, at det enkelte barn trives socialt. Vi arbejde med sprogtrappen for at følge det enkelte barn, så vi kender barnets nærmeste udviklingszone og tager udgangspunkt derfra på en støttende måde. Vores udgangspunkt er, at vi som voksne skal skabe en kontekst, så barnet kan trives og udvikles, og dette gør vi på en respekt- og omsorgsfuld måde, hvor vi tager udgangspunkt i det enkelte barns ressourcer og interesser. I børnefællesskabet vægter vi den gode leg, som både kan være igangsat af børnene selv, men også af de voksne. Her kan alle fordybe sig i et godt og sjovt legemiljø, hvor tid og sted glemmes.

Under dokumenter på denne side, kan du åbne
- Vores Pædagogiske læreplan

- Vores Dagtilbudsstrategi