Det siger forældrene

Det siger vores forældre:

• "Jeg vil aldrig blive fem år og gå i skole, for så vil jeg savne de voksne i børnehaven.” - Mona, 4 år.

• At aflevere sit barn i Nordlyset er en stor fornøjelse. Trygt og godt. Det mest slående for sådan en som mig, er den ro, alle de voksne altid udviser. Altså jeg har kun to herhjemme og kan ikke altid være halvt så rolig.
    Både jeg og mine børn vil altid gerne lige blive lidt længere og sludre, for der rart at være i Nordlyset. Der er stor kærlighed og varme mellem børn og voksne i Nordlyset.
    Jeg synes, mine børn får opmuntring til at lære alt muligt, som de BARE ikke gider lære af mig. De hører lidt bedre efter, når det er en i Nordlyset, de siger noget. Og det sociale har fungeret rigtig godt for mine to.
    Nordlyset er en rigtig landsby-børnehave og det er guld værd at næsten hele årgangen skal videre på Buerup Skole, hvor deres gamle venner fra børnehaven går i 1. og 2. klasse. Det har gjort at skiftet fra børnehave til skole har været legende let.
    På skolen kender vi jo både de store elever og alle de andres forældre.
    “Jeg er glad for at gå i skole, for i børnehaven skulle vi hele tiden på tur.” - Alex, 6 år
    Kh, Grete

• “Fantastisk børnehave hvor børnene er i fokus. Hver morgen mødes vi af glade og anerkendende pædagoger. Pædagogerne giver sig god tid til at fortælle hvordan dagen er gået når man henter børnene, og tager også hurtig og fagligt godt hånd om de udfordringer der end måtte opstå.
    Nordlyset er en børnehave som klart kan anbefales med dets store hjerterum mellem pædagogerne og vores børn.”
    Sofie og Flemming

• Børnehaven Nordlyset er for os et trygt sted at aflevere vores barn om morgenen. Både børn og voksne mødes altid med et smil og interesse fra personalet og har man noget på hjerte, er der altid rum til en samtale. Stemningen i Nordlyset er dejligt uformel og atmosfæren er hyggelig og hjemlig.

Der arbejdes målrettet og opmærksomt med de pædagogiske læreplaner og samtidig er der plads til spontanitet og kreativitet. Vi er særligt begejstrede for, hvor naturligt det er for personalet at følge børnenes initiativer og tilpasse dagens program, hvis der opstår et spændende fokus.

Vi oplever, at vores barn, gennem sin tid i Nordlyset, har udviklet sig rigtig meget og har lært endnu mere. Personalet har tillid til hans evner, når de ved han selv kan, står ved siden af ham, når han har brug for lidt ekstra hjælp og støtter hans læring i dét, han endnu ikke kan – det gælder alt fra motorisk udvikling til sociale kompetencer.

Det er vores indtryk, at de fleste af børnene ikke har så travlt med at komme hjem ved hentetid – og det må siges, at være en god indikator for vores børns trivsel i Nordlyset.

Sanne

det siger forældrene.pdf

Shape Created with Sketch.