Forældresamarbejde

Vores forældresamarbejde værdsætter vi meget.
Et godt samarbejde med forældrene er meget vigtigt, da det jo er jeres barn, det handler om.

Derfor:

• får jeres barn tildelt to primærpædagoger.
  • Den primærvoksnes ansvar er så at sige, sammen med jer forældre, at få barnet ført ind i huset. Vedkommende tager sig af velkomstsamtalen, og giver barnet og jer indføring i huset.
  • Personalet holder opfølgningsmøder med jer forældre, hvor barnets udvikling og trivsel er i fokus.  Barnets primær voksne vil være den, der står for  forældresamtalerne.
  • I dagligdagen vil I kunne kontakte det tilstedeværende personale, hvis  I har beskeder eller andet, I gerne vil viderebringe.

Derfor:

• er det vigtigt, at forældrene er trygge ved at aflevere deres barn hos os.
  • er forældrene altid velkomne til at stille spørgsmål, til det vi gør, og vi vil forklare, hvorfor vi gør, som vi gør.
  • forældrene er altid velkomne til at komme med forslag og gode idéer.
  • kan det være godt at give sig tid i afhentningen om eftermiddagen. Så kan barnet evt. vise og fortælle, hvad det har lavet i løbet af dagen, eller man kan som forældre hilse på barnets legekammerater.

Ud over den daglige kontakt vil der være:

• et forældremøde, hvori der indgår valg til områdebestyrelsen.
  • forældrearrangementer med legepladsdage, sommerfest, Bedstedag, julefest og Lucia i Reerslev kirke.
  • når barnet har gået i børnehave i ca. 3 måneder, tilbydes forældrene en samtale med primærpædagogerne.
  • mulighed for en forældresamtale på ca. ½ time, til før skolestart og efter behov, sammen med primærpædagogerne.
  • forældre til kommende børnehaveklassebørn tilbydes forældresamtaler.
  • alle børn tilbydes en samtale i løbet af efteråret (ca. i løbet af den sidste halvdel af efteråret)