Hvem er vi

Nordlysets skilt ved vejen

Børnehaven Nordlyset er en lille børnehave beliggende i landsbyen Reerslev. Vi er normeret til 40 børn, hvoraf de 5 er pladser til småbørn i alderen 2,6-3 år.
Desuden er vi gæstehus for områdets dagplejebørn. Vi har gode fysiske rammer både inden- og udendørs, og vi gør meget brug af faciliteterne i nærområdet.
Vi er del af Område Syd i Kalundborg Kommune.
 Du kan læse mere om område Syd, ved at klikke på dette link. (åbner i samme vindue)

Personalegruppen består af en teamleder, 2 pædagoger, 1 pædagogisk assistent og 2 medhjælpere.

Vores  aktiviteter og vores dagligdag tager afsæt i de seks læreplanstemaer, hvor vi indenfor alle områder byder ind med udfordringer for det enkelte barn og for gruppen. Ligeledes støtter vi barnets egne initiativer og forslag til leg/læring. Vi har et nærmiljø og en lokalbefolkning, som flittigt bakker os op, og vi er en børnehave, som deltager i de arrangementer, der foregår i byen. Det kan f.eks. være teater i forsamlingshuset, Lucia, juletræspyntning o.l.  Da vi har et buskort, tager vi også på længerevarende busture til de omkringliggende byer. Desuden er vi 8 gange om året på ture med turistbussen. Turene går til henholdsvis Røsnæs Naturskole, Fugledegård og Bildsø skov og strand.

Motorikrum i Nordlyset, hvor børn er på ribberne, barn på en rutsjebænk og barn på trampolin